Κωδ. Μαθήματος : 02609ECTS : 4Εαρινό Εξάμηνο
Κατεύθυνση/Ομάδα Μαθημάτων : Ελεύθερες Επιλογές(ΕΕ) Ελεύθερη Επιλογή
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Θεωρία : 3Ασκήσεις : 1Εργαστήριο :
ΠεριεχόμενοΔιδάσκοντες
Ιστορική εξέλιξη της Επιστήμης της Γεωλογίας και η Γεωλογία στην ελληνική εκπαίδευση
Σκοποί της Εκπαίδευσης και της Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Σκοποί και Στόχοι της Διδασκαλίας της Γεωλογίας
Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Γεωλογίας  & Γεωγραφίας.
Θεωρίες Μάθησης.
•  Οι σημαντικότερες θεωρίες μάθησης
• Εκφραστές των θεωριών μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες
Διδακτικά Εργαλεία - Το πείραμα στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
• Τα σημαντικότερα εργαλεία διδασκαλίας
• Αρχές εφαρμογών των διδακτικών εργαλείων
• Παραδείγματα – πρακτική άσκηση χρήσης διδακτικών εργαλείων
Διδακτική Μεθοδολογία της Γεωλογίας  - Σχεδιασμός της Διδασκαλίας
• Αρχές Διδακτικής Μεθοδολογίας
• Υλοποίηση σχεδίου μαθήματος: Προτείνεται η παρακάτω δομή για την κατασκευή σχεδίου μαθήματος
 Αξιολόγηση – Εκπαιδευτική Αξιολόγηση.
• Βασικός στόχος της αξιολόγησης & βασικές αρχές αξιολόγησης
• Μορφές αξιολόγησης & Αυτοαξιολόγηση
• Κατασκευή φύλλου αξιολόγησης
• Είδη ερωτήσεων για τη διαδικασία  Αξιολόγησης & γενικοί κανόνες για τη διατύπωση ερωτήσεων αξιολόγησης
• Παραδείγματα – πρακτική άσκηση κατασκευής φύλλου αξιολόγησης
Κατηγορίες Ασκήσεων:
• Ασκήσεις Οργάνωσης και Διεξαγωγή της Διδασκαλίας  - (ομαδική δραστηριότητα)
•  Ασκήσεις Οργάνωσης και Διεξαγωγή της Διδασκαλίας - (ατομική δραστηριότητα)
•  Άσκηση Αφηγηματικού σεναρίου - (ομαδική δραστηριότητα)
 Άτυπες μορφές διδασκαλίας . Τεχνικές διδασκαλίας ενηλίκων -Κατάρτιση - Επιμόρφωση.
• Διά βίου μάθηση.
• Άτυπη μάθηση &  Μη τυπική εκπαίδευση.
• Επαγγελματική κατάρτιση & Γενική εκπαίδευση ενηλίκων.  
• Διαφορές στις άτυπες μορφές διδασκαλίας
• Παραδείγματα στο αντικείμενο των Γεωεπιστημών.
 Ανοιχτή επιστήμη - Ένα διαθεματικό και διεπιστημονικό εργαλείο Δια Βίου Μάθησης.
• Ορισμοί - έννοιες - στόχοι.
• Πρακτικές και εργαλεία σχεδιασμού για Open Science δραστηριότητες.
• Καλλιέργεια «ανοικτής» κουλτούρας στην εκπαίδευση και στην έρευνα.
• Open Science Projects με έμφαση στις Γεωεπιστήμες και την κοινωνία - Παραδείγματα υλοποίησης  των Γεωεπιστημών.

Μικροδιδασκαλία
Ο κάθε φοιτητής καλείται να παρουσιάσει σε χρόνο 15 λεπτών στην ολομέλεια και σε εθελοντικό κοινό, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μαθήματος, όπου θα περιγράφονται αναλυτικά οι μέθοδοι, το περιεχόμενο και οι δραστηριότητες. Ο φοιτητής σχεδιάζει ένα δεκαπεντάλεπτο μάθημα σε θέμα το οποίο στην συνέχεια μπορεί να αναπτυχθεί σε πλήρες μάθημα 45 λεπτών, το οποίο εντάσσεται σε μια ευρύτερη θεματική ενότητα, ενός κεφαλαίου, ενός βιβλίου μιας τάξης στοιχεία που αναφέρει
[Σύντομα θα προστεθεί η σχετική πληροφορία]