Κωδ. Μαθήματος : 02611 | ECTS : 4 | Εαρινό Εξάμηνο |
Κατεύθυνση/Ομάδα Μαθημάτων : Ελεύθερες Επιλογές | (ΕΕ) Ελεύθερη Επιλογή |
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Θεωρία : 3 | Ασκήσεις : 1 | Εργαστήριο : |
ΠεριεχόμενοΔιδάσκοντες
• Σύγχρονες τάσεις στην Εκπαιδευτική και Κοινωνική Έρευνα
◦ Τα κυριότερα ερευνητικά παραδείγματα στις κοινωνικές επιστήμες
◦ Σύντομη ιστορική αναδρομή των διαφόρων ερευνητικών ‘σχολών’ και ρευμάτων στις επιστήμες της αγωγής
◦ Σύγχρονες τάσεις (π.χ. το συνδυαστικό μοντέλο έρευνας)
• Ο Σχεδιασμός της έρευνας
◦ Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας (είδη επισκόπησης)
◦ Η ανάπτυξη ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων
◦ Η δημιουργία ερευνητικού πλάνου
◦ Ηθικά ζητήματα που αφορούν τη διεξαγωγή έρευνας
• Μέθοδοι έρευνας στις επιστήμες της αγωγής
◦ Ερωτηματολόγια και κλίμακες μέτρησης
◦ Συνέντευξη (δομημένη, ημι-δομημένη, μη-δομημένη)
◦ Παρατήρηση (συστηματική και συμμετοχική)
◦ Ντοκουμέντα κι άλλες γραπτές πηγές
◦ Ανάλυση ερευνητικών δεδομένων
◦ Τεχνικές ανάλυσης ποσοτικών δεδομένων
◦ Τεχνικές ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων
◦ Έλεγχος ποιότητας και συγγραφή της έρευνας
◦ Οι έννοιες της εγκυρότητας κι αξιοπιστίας σε ποσοτικές και ποιοτικές έρευνες
◦ Η συγγραφή μίας ολοκληρωμένης μελέτης (π.χ. άρθρου ή διατριβής)
◦ Τα κυριότερα ερευνητικά παραδείγματα στις κοινωνικές επιστήμες
◦ Σύντομη ιστορική αναδρομή των διαφόρων ερευνητικών ‘σχολών’ και ρευμάτων στις επιστήμες της αγωγής
◦ Σύγχρονες τάσεις (π.χ. το συνδυαστικό μοντέλο έρευνας)
• Ο Σχεδιασμός της έρευνας
◦ Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας (είδη επισκόπησης)
◦ Η ανάπτυξη ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων
◦ Η δημιουργία ερευνητικού πλάνου
◦ Ηθικά ζητήματα που αφορούν τη διεξαγωγή έρευνας
• Μέθοδοι έρευνας στις επιστήμες της αγωγής
◦ Ερωτηματολόγια και κλίμακες μέτρησης
◦ Συνέντευξη (δομημένη, ημι-δομημένη, μη-δομημένη)
◦ Παρατήρηση (συστηματική και συμμετοχική)
◦ Ντοκουμέντα κι άλλες γραπτές πηγές
◦ Ανάλυση ερευνητικών δεδομένων
◦ Τεχνικές ανάλυσης ποσοτικών δεδομένων
◦ Τεχνικές ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων
◦ Έλεγχος ποιότητας και συγγραφή της έρευνας
◦ Οι έννοιες της εγκυρότητας κι αξιοπιστίας σε ποσοτικές και ποιοτικές έρευνες
◦ Η συγγραφή μίας ολοκληρωμένης μελέτης (π.χ. άρθρου ή διατριβής)
[Σύντομα θα προστεθεί η σχετική πληροφορία]